måndag 11 juni 2012

TOTAL PANIK


Satt för några dagar sedan och pratade med en vän om just min panikångest. Och det slog mig idag att jag inte har pratat med någon om det, som inte varit min sambo eller familj såklart.
Och det känns ju verkligen riktigt orättvist, jag menar det är sjukt många som "lider" av just panikångest. Men detta är mer riktat till alla stackars själar som aldrig får ta del av denna upplevelse, i hopp att dom kanske åtminstone får en lite vink av vad dom går miste om.

Panikångest uppenbarar sig på massor av spännande och underbara sätt och jag ska nämna några av mina favoriter här, och jag börjar med den som jag senast hade privilegiet att uppleva.
Nämligen en Panik attack.


PANIK ATTACK.
Panik attacken är inte vanlig tråkig "djungelvråls" påse. Vi snackar godispåsarnas godispåse "Palle Kuling" !
Den har nämligen allt vackert och gott i sig.
Till och börja med så är man aldrig beredd på att den kommer. Precis som i mitt senaste fall så låg jag och sov och hade inte en chans att avstyra den. Och det är just det som gör den så vacker, att den smyger sig på utan att man märker något för att sedan bara explodera ut i varenda liten ven i kroppen. Och då spelar det ingen roll om man ligger och sover eller står och beställer någon svettig cheesburgare på mc donalds.
Det är bara att luta sig tillbaka och se på när paniken och adrenalinet tar över din kropp inom dom närmsta hundradelarna.
Har man otur här så kan man missa allt det roliga igenom att få en blackout och "vakna" upp precis när allt är över och man ligger på köksgolvet naken och hyperventilerar med en hals som är totalt sönder skriken.

Men när man ligger där och känner hur svetten pressas ut ur varje por i kroppen och med ett hjärta som sparkar dig i bröstkorgen, så ska man inte misströsta att man fick en liten blackout. Har man tur nu så kan man få en nr2.
Och då menar jag verkligen att Palle Kuling kommer och våldtar dig i 2an!
Man känner ännu en gång hur adrenalinet pumpar ut i kroppen, andningen accelererar något förbannat fort igen, börjar få en tendens till tunnelseende och så exploderar det igen. Man får liksom klaustrofobi i sin egen kropp och gör allt för att fly ut ur den..... Och tro mig, jag har försökt sååå många gånger, och det är verkligen toksvårt.

Denna lilla panik är helt klart på min topp 3 lista..

// Flink


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

99 luftballons sa...

Äh, jag skrev en lång kommentar men råkade stänga ner fönstret så nu orkar jag inte skriva om. Men... tummen upp för denna trogna vän som för alltid kommer stanna kvar i ens liv!